torsdag 17. september 2009

Kristin Clemet er blitt blogger

Jeg må jo medgi at jeg er blant dem som har oppfordret Kristin Clemet til å bli blogger. Flere ganger, blant annet her på bloggen i et innlegg om politiske bloggere der jeg skrev at de to mest savnede bloggerne i Norge var Torbjørn Røe Isaksen og Kristin Clemet. Torbjørn var på plass før sommerferien med ny blogg. Og nå er vi som utfordret Kristin også bønnhørt.

Starten lover godt. Dette handler om ekte politikk, skrevet av en som blant annet har vært statsråd i to departementer og nå leder tankesmien Civita. Og som er blant de aller beste i landet til å diskutere ideologiske problemstillinger. I dag har Kristin skrevet et svært innsiktsfullt innlegg om kampen om Kunnskapsdepartementet. Hvorfor og hvordan.

Dette blir en veldig spennende blogg å følge framover. Nå gjør Civita mye bra og mye spennende i form av utredninger, notater og møter allerede. Men en blogg gir jo noen helt andre måter å komme ut med meninger, og ikke minst en plattform å diskutuere politikk på. Det er bare å gratulere og vente spent på fortsettelsen.

1 kommentar :

  1. Jeg var ikke kjent med din blogg, Paul, så at Kristin Clemet også blogger er bare en av to gode nyheter i dag. To av de beste hodene i norsk samfunnsdebatt er nå behørig lagt til i min Google Reader. Jeg ser frem til fortsettelsen.

    SvarSlett