"Hello,
Good news! Due to strong customer demand for our newest Kindle with U.S. and international wireless, we are consolidating our family of 6" Kindles. As part of this consolidation, we are lowering the price of the Kindle you just purchased from $279 down to $259. You don't need to do anything to get the lower price--we are automatically issuing you a $20 refund. This refund should be processed in the next few days and will appear as a credit on your next billing statement.
We'll also send you a follow-up e-mail to confirm the refund once it has been completed. We hope you enjoy your new Kindle. Please send us your feedback at: Kindle-feedback@amazon.com
Sincerely,
The Kindle Team"
We'll also send you a follow-up e-mail to confirm the refund once it has been completed. We hope you enjoy your new Kindle. Please send us your feedback at: Kindle-feedback@amazon.com
Sincerely,
The Kindle Team"
Å sette ned prisen etter tre dagers salg på grunn av høy etterspørsel er det ikke så ofte man opplever. Og særlig ikke et de som allerede har kjøpt til en høyere pris får pengene tilbake. Det må man vel kalle god kundeservice.
Har kanskje også en sammenheng med at Barnes & Noble lanserte sitt lesebrett, Nook, i går til USD 259.
SvarSlettØyvind
I tillegg til prisen på Noble sitt lesebrett er det ein genial marknadsføringsstratergi. Betre enn å sei "Før $279, no $259" set Amazon prisen ned i etterkant, gir pengar attende og dermed kunden ei enno større kjensle av å faktisk FÅ noko. Tiltross for at han faktisk har betalt. Eller skal vi tru at storkonsernet Amazone faktisk ikkje er betre å rekne salstal og kalkyle en dette?
SvarSlettDet er forøvrig eit avslag på beskjedne 7% - eller litt over 100 kroner. Ikkje dyrt for kundelojalitet og gratis omtale i diverse media, som bloggen din.
Ja,da. Gratis omtale. Men er det ikke det sosiale medier handler om, da? Bli venner med kunden og få positiv omtale på bloggen. Jeg er i hvert fall veldig fornøyd.
SvarSlettmen...
SvarSlettThe Economist er ikke tilgjengelig på den internasjonale versjonen (!) Hva skjer? Det var småkjipt.
Det med The Economist er et problem. Jeg er ganske avhengig av den. Har i dag et nettabonnement, men så egentlig fram til å ha den på Kindle.
SvarSlettTil gjengjeld er jeg veldig fornøyd med å ha Financial Times, men slippe papir. Ser på Erik Newths blogg at norske forleggere og medier ikke vil på Kindle. Synd for dem.