Jeg vil tro de at de fleste har fått med seg at det har vært Super Bowl. New York Giants vant kampen, seertallet satt ny rekord med 111,3 millioner i snitt under kampen, og 117,7 millioner så den siste halvtimen. Madonna fikk flest Google-søk, foran ordene halftime show, The Patriots og Tom Brady. Madonnas imponerende show kan man se her på YouTube.
Bortsett fra Madonna og kampen er det TV-reklamene aller snakker om. Det blir investert ganske enorme beløp i reklamefilmer som blir vist for første gang under kampen, til en pris på rundt 3 millioner dollar for 30 sekunder. Her er en en oversikt over alle filmene som ble vist i løpet av kampen. Mye av det er temmelig ordinært, men det er noen som har fått mye omtale etterpå. En av dem er Clint Eastwoods reklame for Chrysler, der han erklærer at "It's half time in America, and our second half is about to begin."
Debatten går nå høyt om dette er en politisk reklame og om Chrysler og Clint Eastwood egentlig gir sin støtte til "the bailout" for USAs bilindustri, og at dette derfor er en form for støtte til Obama. Chrysler selv benekter at reklamefilmen har noe som helst med politikk å gjøre.
I den noe mer bisarre sjangeren, og reklamefilmer som plasserer seg her er det mange av under Super Bowl, finner vi en merkelig film med en kombinasjon av en Audi, et vampyrparty fra Twilight, tilsatt musikken The Killing Moon av Echo and the Bunnymen fra 1984. Poenget er visst at en Audi har så bra LED-frontlykter at vampyrer eksploderer når man lyser på dem. Dette er rett og slett sært:
Og så er det noen som ganske enkelt er morsomme. Som denne reklamen for Chevy:
mandag 6. februar 2012
Abonner på:
Legg inn kommentarer
(
Atom
)
Ingen kommentarer :
Legg inn en kommentar