tirsdag 14. september 2021

Noen kloke kommentarer om valget

Jeg må nok kommentere valget og valgresultat ganske snart jeg også, og de ulike fortellingene som blir laget i den viktige kampen om å definere hvem og hva som egentlig vant valget (jeg skrev litt her på bloggen om 2017-valget). Men i dag, dagen derpå, nøyer jeg meg med å legge ut et opptak av en flott oppsummeringsdiskusjon Eirik Løkke i Civita ledet i dag med Jan Erik Larsen, Tone Sofie Aglen og Kristin Clemet ved lunsjtider i dag. 

De er innom hvilke saker som egentlig avgjorde - og hvilke som betød mindre enn vi kanskje trodde, de ulike partienes valgresultat og hvor fornøyde eller misfornøyde de er - og hva som vil skje videre med både mulige regjeringskamerater og opposisjonspartier. Disse tre kommentatorene er blant de som kjenner det politiske miljøet aller best, både som deltagere og kommentatorer, men har alle såpass avstand at de er i stand til å forstå situasjonen sett fra de ulike partienes perspektiver og kan dessuten også si akkurat hva de mener om dagens situasjon. Derfor er de vel verdt å lytte til alle tre. Det blir veldig spennende i dagene og ukene som kommer, og akkurat hva som er lett og hva som blir vanskelig er de også innom:

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar