fredag 15. oktober 2021

Enjoy the Silence

Når man har tapt et valg, skal byttes ut snart og ikke kan sette i gang nye regjeringsprosjekter blir det litt stillere. Men man har fremdeles ansvaret for styringen av landet frem til et nytt mannskap har overtatt posisjonene og nøklene, så helt stille har det definitivt ikke vært. Men det blir det nå. Telefon. PC og ipad er lagt igjen. Epostadresssen stengt og interne dokumenter som ikke er mine har jeg ikke lenger tilgang til. 

Men kanskje enda mer merkbart i tiden som kommer: Det blir ingen forespørsler fra møtearrangører om å fortelle om regjeringens politikk, ingen forespørsler fra mediene om å forsvare regjeringens politikk og ingen notater fra eget eller andre departementer med forslag til regjeringen om det de mener skal bli regjeringens politikk. Da jeg våknet i dag hadde jeg plutselig ikke lenger noe kontor å reise til. Jeg sjekker mobilen for meldinger og epost i ett sett, men det kommer igjen ting. Det blir en krevende tilvenning, men kanskje ikke bare negativt å ikke føle at man må følge med på alt stort sett hele tiden. 

Og siden det er fredag, helg og kan passe med et musikalsk innslag: Enjoy the Silence:

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar