Interessant sak på E24 om en undersøkelse fra NIFU STEP som viser at det virker som tradisjonelle klasseroms-baserte undervisnings-former fungerer best i skolen. Det kan jo utløse noen interessante diskusjoner om både hviklen pedagogikk og hva slags læresituasjoner som fungerer best.
Men det mest overraskende i denne saken i E24 er at Bård Vegar Solhjell og ikke Kristin Halvorsen er kunnskapsminister i Norge. Som de fleste vil huske, og sikkert også mange mediefolk, gikk Bård Vegar Solhjell av som kunnskapsminister etter valget i september 2009, og ble i stedet parlamentarisk leder for SV på Stortinget. I følge departementets egne nettsider er Kristin Halvorsen såkalt Kunnskapsminister (på engelsk: Minister of Education), mens Tora Aasland er Forsknings- og høyere utdanningsminister i samme departement.
Det har riktignok vært statsråd på slottet i dag, men verken referatet derfra eller andre medier ser ut til å ha fått med seg dette statsrådsskiftet. Det kan nok derfor være lurt å vente litt med å gratulere Solhjell.
fredag 5. november 2010
Abonner på:
Legg inn kommentarer
(
Atom
)
Ingen kommentarer :
Legg inn en kommentar