Hele 88 prosent av nordmenn mellom 16 og 80 år har brukt sosiale medier i løpet av de siste tre månedene. Det er 8 prosentpoeng flere enn for fem år siden. Og nå der det ikke lenger slik at veksten skjer blant de unge. Det er kvinner over 55 år som står for den største delen av økningen. SSB skriver:
"Siden SSB begynte å samle inn tall om nordmenns bruk av sosiale medier, har tallet vokst jevnt og trutt. Fra 57 prosent i 2011 har antallet brukere vokst til 88 prosent i 2022. Og i alle aldersgrupper er det flere kvinner enn menn på tjenester som Snapchat, Tik Tok eller Facebook. Økningen på 8 prosentpoeng siden 2017 skjuler store forskjeller mellom ulike aldersgrupper. Mens de yngste holdt seg på et stabilt, høyt nivå i alle de fem årene frem til 2022, var økningen i aldersgruppen 65-74 år på hele 25 prosentpoeng."
Ingen kommentarer :
Legg inn en kommentar