mandag 29. april 2019

Roboter og kunstig intelligens på Christiekonferansen ved UiB

Mandag var jeg med som innleder på Christiekonferansen i den flotte universitetsaulaen ved Universitetet i Bergen. Det er litt sent å oppfordre folk til å melde seg på i og med at konferansen nettopp er avsluttet, men jeg vil likevel reklamere for den, fordi dette er en spennende møteplass mellom akademia, næringsliv og offentlig sektor, der temaene gjerne går på tvers av etablerte fagdisipliner og sektorer.

Her en en lenke til nyhetssaker om årets Christiekonferanse på universitetets nettsider. Årets konferanse handlet om roboter og kunstig intelligens, der både muligheter og problemer ble belyst og diskutert på en veldig spennende måte. Et av nyhetsoppslagene i etterkant av konferansen var "Fremtidsoptimisme på Christiekonferansen", som jeg mener er dekkende for det jeg opplevde av foredrag og diskusjoner. Mange var opptatt av å peke på hvordan teknologien gir oss nye verktøy og muligheter når det gjelder å utvikle nye produkter, tjenester, og ikke minst nye og bedre svar på store samfunnsutfordringer.

Og skulle noen tenke at de har gått glipp av noe spennende så tror jeg det er mulig å se på strømmingen fra konferansen her, og navigere til de innslagene man er mest interessert i å se.

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar