lørdag 26. januar 2019

Tant Strul: Som änglarna

Jeg kom nylig over et TV-klipp fra tidlig 80-tall på YouTube med det svenske nyveiv-bandet Tant Strul. De fikk aldri den helt store kommersielle suksessen, men fikk nok en betydning som inspirasjon for andre band. Jeg hadde et par LPer og så også Tant Strul live i Oslo på den tiden, og er ganske sikker på at det må ha vært på Studio 26 i Universitetsgata 26, som en kort periode var en av Oslos kuleste alternative rockescener. Her er Tant Strul med "Som Änglarna" i et ganske pussig TV-studioopptak der de fleste i publikum ser ut som de har kommet på feil konsert:

2 kommentarer :

  1. Her er et annet interessant klipp fra tidlig Tant Strul m Kärsti Stege som vokalist . Hun sluttet og Kaisa Grytt tok over . Jeg så dem på Club 7 på Kvinendagen i 1984 ( tror jeg ..). Har enda platene og mye av det holder bra standard

    https://youtu.be/CSdbGCcn5ks

    SvarSlett
  2. Kanskje vi så dem på samme konsert? Jeg så dem i hvert fall i Oslo på den tiden, enten på Club 7/Sardines eller Studio 26 i Universitetsgaten. Jeg husker jeg oppdaget Tant Strul ved en tilfeldighet i en musikkfilm de hadde på svensk TV, og ble helt hektet.

    SvarSlett