tirsdag 4. april 2023

Teknologi for grønn transport

Det er igjen delt ut penger gjennom den såkalte Pilot T-ordningen til prosjekter som utvikler teknologi som gjør transportsektoren grønnere. Dette er en felles ordning der Forskningsrådet og Innovasjon Norge deler ut penger og som har hatt mange spennende tildelinger. 

Fordi Norge er kommet så langt med elektrifiseringen av transportsektoren både til lands og til vanns, og er et foregangsland internasjonalt, er det kanskje ekstra store forventninger sil innovasjonshøyden i disse tildelingene. 

Denne gangen er det delt ut i alt 40 millioner kroner til fem prosjekter. To av dem får litt ekstra omtale på Forskningsrådets nettsider. Det er for det første utviklingen av en lynladerløsning for å øke lønnsomheten i elektrifisering av tungtransport:

"Prosjektet skal etablere og demonstrere mobile lynladarar på offentlege knutepunkt for å leggje til rette for effektiv lading av elektrisk tungtransport. Mange norske transportørar har investert, eller er klare til å investere i elektriske bussar og lastebilar. Den eksisterande ladeinfrastrukturen i Noreg gjer det likevel problematisk og ugunstig å bruke elektriske alternativ for lengre ruter fordi ladetida vil bli for lang. Prosjektet skal demonstrere korleis denne teknologien kan eliminere dei høge investeringskostnadene tilknytta utbygging av netteffekt og reduserer risikoen knytt til å byggje permanente løysingar."

Og så er det for det andre et prosjekt i regi av Widerøe for å finne ut hvordan man kan ta i bruk null- eller lavutslipps luftfartøy i Norge i 2026;

"Widerøe har sett seg ambisiøse mål om å bli ein av dei første kommersielle operatørane av null- og lågutslepp luftfartøy for persontransport. CONOPS står for customer journey, technology and organizational design for the future airline. For å lykkast må dei utvikle nye måtar null- og lågutslepp luftfartøy kan brukast og korleis dei kan passe inn i det eksisterande rutesystemet. Widerøe jobbar både med utvikling av såkalla EVTOL-fly (vertikal avgang og landing) og med metodar for elektrifisering av meir konvensjonelle flytypar. Målet med prosjektet er å bidra til at nullutslepp luftfartøy kan flyge i norsk luftrom allereie frå 2026."

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar