tag:blogger.com,1999:blog-2792762015872722357.post3582797780038215509..comments2024-02-08T21:07:00.921+01:00Comments on Chaffeys blogg: En digital statsforvaltningPaul Chaffeyhttp://www.blogger.com/profile/07485065576984242593noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-2792762015872722357.post-90480897340766859642012-05-03T09:24:25.919+02:002012-05-03T09:24:25.919+02:00Som på påtvunget kunde av statsforvaltningens tjen...Som på påtvunget kunde av statsforvaltningens tjeneste i forbindels med å skaffe meg attest om at jeg kan sitte i uskiftet bo opplevde jeg i praksis den løsningen som er konstruert ut fra servicegivers behov (staten) å måtte fylle ut et 4 siders dokument, som for meg og 90 % av de etterlatte burde vært:<br />1. Fylt ut av tingretten direkte, de har alle dataene allerede!<br />2. Min del (90%) som ble fylt ut av det 4 siders skjema var knapt en side!<br /><br />Mao ingen tanke om at gode serviceløsninger skal være kundedrevne, og ikke omvendt. Ved at vi som kunder må tilpasse oss de løsninger staten har konstruert ut fra sine behov. Nå er jeg en "ung enkemann", men for de som ikke er vant med slike hjelpemidler må det store flertall ha hjelp av barn eller advokater! Vi befinner oss i 2012. <br />Petter B.Petter Bnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2792762015872722357.post-1011449931685893912012-04-12T14:44:10.472+02:002012-04-12T14:44:10.472+02:00@Harald: Enig. Men jeg har forstått det slik at FA...@Harald: Enig. Men jeg har forstått det slik at FAD har valgt å nettopp skille ut den delen som gjelder kommunikasjon mellom staten og borgerne og lage et eget dokument om dette. Og at det kommer et bredere dokument om regjeringens digitale agenda "i løpet av 2012".Paul Chaffeyhttps://www.blogger.com/profile/07485065576984242593noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2792762015872722357.post-41644306025297585592012-04-12T13:00:07.857+02:002012-04-12T13:00:07.857+02:00Forsåvidt ok, melding, men klarte ikke finne noe s...Forsåvidt ok, melding, men klarte ikke finne noe som helst nytt i denne korte meldinga, bortsett fra å gi prinsippene bak FADs "digitalt førstevalg" siste år litt høyere PR-pondus. <br /><br />Alt var sentrert om digitale selvbetjeninsløsninger og kommunikasjon mellom det offentlige og personer, svært lite og svært diffust om annen IKT-politikk enn dette.Haraldnoreply@blogger.com