tag:blogger.com,1999:blog-2792762015872722357.post1875289664022335431..comments2024-02-08T21:07:00.921+01:00Comments on Chaffeys blogg: Størst vekst i sosiale medier blant de eldstePaul Chaffeyhttp://www.blogger.com/profile/07485065576984242593noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-2792762015872722357.post-16649800762249714702010-08-29T14:40:23.586+02:002010-08-29T14:40:23.586+02:00Takk for kommentar og interessante lenker, Geir. S...Takk for kommentar og interessante lenker, Geir. Som du skriver på bloggen din også, er det lett å blande sammen innhold og kanal/infrastruktur når en medieteknologi er ny. Tror som du skriver at dette er en veldig sentral utfordring for mange virksomheter som skal finne rett måte å gjøre det på.Paul Chaffeyhttps://www.blogger.com/profile/07485065576984242593noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2792762015872722357.post-88896521592499853312010-08-29T14:06:33.078+02:002010-08-29T14:06:33.078+02:00Egentlig en naturlig utvikling, siden de "ung...Egentlig en naturlig utvikling, siden de "unge" - under 50-60 allerede er der, derav naturlig av den veksten som er sterkest er blant de som er på vei. De to mest interessante elementene i din blogg post er: 1) Å se forskjellige sos.media. som kanaler, i stedet for et samlebegrep 2) at den digitale (online) utviklingen ikke nødvendigvis vil føre til at "off-line" aktiviteter, (kanaler) vil avta.<br />ang. 1) Det er vesentlig å se internett som en infrastruktur, diverse løsninger (web, apps, video/tekst/audio etc. etc.) som kanaler. I forhold til hvorfor være tilstede her, eller der tilhører det å utvikle en helhetlig digital strategi, som forholder seg til virksomhetens kjerneaktivitet.<br />2) Kompleksitet i "online" versus "offline" er stor, og det er, som du sier en feilvurdering å tro at det ene automatisk er på bekostning av det andre. Har skrevet om det her : http://gstene.wordpress.com/2010/08/18/social-media-in-a-business-perspectiv/ hvor det også er link til Spiegel online sin artikkel om at unge "logger av?" hvor jeg mener at det er feil problemstilling; det er heller slik at erfarne online/ digitale brukere, etterhvert ikke oppfatter et skille mellom on/off, men forholder seg sterkt til å være i dialog/ relasjon, både til venner og nettverk OG til virksomheter / "Brand" dette tror jeg også gjelder voksne og eldre, når erfaringen med å være "on" er tilstrekkelig.gstenehttp://www.gstene.wordpress.comnoreply@blogger.com