tag:blogger.com,1999:blog-2792762015872722357.post1503926491395463015..comments2024-02-08T21:07:00.921+01:00Comments on Chaffeys blogg: McKinsey om sosiale medier i bedrifterPaul Chaffeyhttp://www.blogger.com/profile/07485065576984242593noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-2792762015872722357.post-10991197064532288942013-02-13T07:10:19.908+01:002013-02-13T07:10:19.908+01:003 år senere er det derfor veldig intr å lese siste...3 år senere er det derfor veldig intr å lese siste rapport fra McKinsey som klart peker på konkrete egenskaper selskapers leder og ledelse bør besitte når det kommer til bruk av sosiale medier.<br /><br />http://hanspetter.info/2013/02/mckinsey-anbefaler-ledere-a-bruke-sosiale-medier/<br /><br />Skal bli intr å se hvor lang tid det tar før flere selskaper utnytter dette strategisk - blant både små og store selskaper.<br /><br />Vennlig hilsen, Hans-PetterHans-Petter Nygård-Hansenhttps://www.blogger.com/profile/05647197086687386973noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2792762015872722357.post-87211973365296055592013-02-13T07:07:42.209+01:002013-02-13T07:07:42.209+01:003 år etter så er det veldig intr å lese McKinseys ...3 år etter så er det veldig intr å lese McKinseys siste kvartalsrapport om bedrifter og ledere og hvorfor det er så viktig å ta i bruk - og bruke sosiale medier.<br /><br />http://hanspetter.info/2013/02/mckinsey-anbefaler-ledere-a-bruke-sosiale-medier/Hans-Petter Nygård-Hansenhttps://www.blogger.com/profile/05647197086687386973noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2792762015872722357.post-46119163966977425812010-12-20T13:46:28.225+01:002010-12-20T13:46:28.225+01:00Interessant lesning. Og jeg synes at Yosh kommenta...Interessant lesning. Og jeg synes at Yosh kommentar over her er veldig viktig: mange bedrifter har bare ikke kapasitet, selv om de gjerne har mange kulturelle komponenter på plass (nærhet til kunder, personlig tilstedeværelse, høy grad av læring). <br /><br />Nå er vel ikke ANFOs undersøkelse (nevnt i DN artikkel og på ANFO-seminar. Finner ingen lenke) fra i høst like omfattende og stiller ikke de samme spørsmålene, men de norske annonsørene opplever sjelden negative virkninger av deltakelse i sosiale medier. Det er bare det at norske bedrifter sjelden har lyst til å betale for det...Jørgen Hellandhttp://kjokkenfesten.nonoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2792762015872722357.post-44988004479214630352010-12-16T23:54:47.313+01:002010-12-16T23:54:47.313+01:00Takk for kjapt og godt svar :-)
(Jeg er forøvrig ...Takk for kjapt og godt svar :-)<br /><br />(Jeg er forøvrig helt enig med deg)Yoshhttps://www.blogger.com/profile/15794457052680313718noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2792762015872722357.post-72358956877785992682010-12-16T23:11:21.350+01:002010-12-16T23:11:21.350+01:00@Yosh: Ja, i motsetning til mange it-folk liker je...@Yosh: Ja, i motsetning til mange it-folk liker jeg Nicholas Carr og tror han har rett i mye av den underliggende logikken. It har gått fra å ikke være der, til å få egne budsjetter, avdelinger og sjefer, og til å være over alt og derfor bli usynlig igjen. Det er vanskeligere å finne en strategisk differensiator når alt er standardisert og mye kan tilbys gratis av en av dine konkurrenter.<br /><br />Men jeg tenker at sosiale medier/Web 2.0 ikke er det samme som it. Det er en måte å kommunisere på, både innad og utad. Og her er det stort rom for tjenesteinnovasjon fortsatt. <br /><br />Om alle bedrifter skal være der vet jeg ikke, jeg vil tro at de fleste skal være der i en aller annen grunnleggende forstand (slik alle må ha en webside), men at det ikke er slik at alle kan gjøre noe unikt eller differensierende, eller trenger bruke masse ressurser på å utvikle en egen strategi.Paul Chaffeyhttps://www.blogger.com/profile/07485065576984242593noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2792762015872722357.post-30119986765813042352010-12-16T22:47:06.621+01:002010-12-16T22:47:06.621+01:00Men hva tror du selv da? :-)
Bør alle bedrifter v...Men hva tror du selv da? :-)<br /><br />Bør alle bedrifter være i sosiale medier? Når 97 % av bedriftene i Norge har under 20 ansatte (gamle tall, sorry) og dermed sannsynligvis ikke har så sterkt brand, bør de da prioritere å bruke ressurser på dette?<br /><br />Eller er det litt som 'IT doesn't matter' (du linker jo til Nick Carr) her, hvor det ikke gir noen strategisk fordel å være på sosiale medier, siden alle er der (eller vil være der i fremtiden: tok jo litt før alle kontorene fikk PCer også), mens det heller bare er en gigantisk ulempe å ikke være der?Yoshhttps://www.blogger.com/profile/15794457052680313718noreply@blogger.com