søndag 31. august 2014

Summer Ends

Den danske duoen The Raveonettes har i sommer gitt ut et nytt album som jeg har fått sansen for. Det er et band jeg såvidt hadde hørt om, men ikke hørt noe særlig på, og jeg har en mistanke om at jeg kan ha gått glipp av noe. I hvert fall er sangen "Summer Ends" en fin, men bittersøt markering av at sommeren er ferdig. Ganske passende nå når september begynner. Her er video på YouTube:



The Raveonettes kommer fra København og har holdt det gående i litt over 10 år, så det er en del materiale å lete frem dersom man er interessert. Jeg har foreløpig ikke kommet særlig langt i den jobben, men befinner seg i en interessant sjanger: en slags Everly Brothers møter Velvet Underground møter The Jesus and Mary Chain, med støy, fuzz og skranglete gitarer - og ganske melodiøst samtidig. Og tekstene er naturligvis triste og innadvendte. Når sommeren er slutt slås det fast at:

"You said you come a-running when I need you
I said go fuck yourself I don't believe you
You had it all now you're chasing ugly angels up in Heaven
Your fun is soon over when summer ends"

Ingen kommentarer :

Legg inn en kommentar